Wały korbowe (Dzik-2/Dzik-21)
W przypadku wałów korbowych należy zwrócić uwagę na rodzaje czopów jakie posiadają.
1. Czop przedni (czop wału od strony układu przerywacza zapłonu).
W przypadku czopa przedniego należy zwrócić uwagę na ilość i kształt zatoczonych rowków na kliny, oraz na jego zakończenie.
1.1. Wał z czopem przednim przeznaczonym wyłącznie do silnika S-261C.
Czop posiada zatoczenie na klin krzywki wewnętrznego przerywacza zapłonu. Jego zakończenie posiada rozcięcie umożliwiające napęd odśrodkowego regulatora zapłonu stosowanego w silnikach S-261C.
Rys. 2
Rys. 1
1.2. Wał z czopem przednim przeznaczonym wyłącznie do silnika WSM typ 160.
Czop posiada zatoczenie na klin, oraz gwintowany otwór w zakończeniu umożliwiający montaż krzywki zewnętrznego przerywacza zapłonu.
Rys. 4
Rys. 3
1.3. Wał z czopem przednim uniwersalnym.
Czop w tym wale posiada uniwersalne zatoczenia i zakończenie, które umożliwiają jego użycie zarówno w silniku S-261C, jak i WSM typ 160.
Rys. 6
Rys. 5
2. Czop tylny (czop wału od strony odbioru mocy).
Tylne czopy dzielą się na długie, stosowane np. w silniku WSM typ 160 (odmiana 07.160), do bezpośredniego osadzenia wirnika pompy (Motopompa M4/4) i krótkie, bardziej powszechne, stosowane np. w silniku S-261C, czy WSM typ 160 (odmiana 03.160) - ciągnik "Dzik".
Rys. 8