Tłoki silnikowe

Do silnika gaźnikowego WSM typ 160 (czy też S-261C) istnieje możliwość adaptacji tłoka z silnika S-15 (Syrena 101, 102). Silnik S-15 jest silnikiem dwusuwowym, dwucylindrowym, mamy więc do dyspozycji dwa tłoki o oznaczeniach S 15.15 oraz S 15.16. Do wykorzystania najlepiej nadaje się tłok S 15.16 w którym położenie jednego z zamków pokrywa się z położeniem zamka na tłoku do silnika WSM typ 160, niestety dwa pozostałe zamki należy przesunąć. Zakłady dysponujące zamkami tłokowymi mogą wykonać przeróbkę poprzez zeszlifowanie oryginalnych zamków i wstawienie nowych w odpowiednim miejscu. Poniżej zdjęcia oryginalnego tłoka S 15.16 (nieprzerobiony) wraz z oryginalnym tłokiem do odmian silnika WSM typ 160, oraz widok przerobionego tłoka S 15.16.

tłokRys. 2
tłokRys. 1
tłokRys. 4
tłokRys. 3
nowe zamki wstawione w tłok S 15.16Rys. 6
spiłowane zamki tłoka S 15.16Rys. 5